POMOC
PROBLEMY Z ZAMAWIANIEM Z MAGAZYNU I PODŁĄCZANIEM
Jest kilka możliwych przyczyn problemów z zamawianiem i podłączaniem.
Komunikat Twoje zamówienie nie może być wypełnione, ponieważ ten tytuł nie posiada zamawialnych egzemplarzy pojawia się w przypadku:
- Przekroczona została maksymalna liczba zamówień lub podłączeń wynosząca 10 egzemplarzy (osobno 10 dla zamówień z magazynu i 10 dla podłączeń pod pozycje wypożyczone). Liczbę złożonych rewersów i podłączeń (rezerwacji) można sprawdzić logując się na konto. Aby móc zamówić kolejne pozycje należy: wypożyczyć co najmniej jedną zamówioną pozycję lub usunąć zamówienie (jeśli to jest możliwe).
- Czytelnik próbuje podłączyć się pod pozycję, którą ma wypożyczoną.
- Czytelnik nie ma prawa zamówić pozycji danego typu lub w danej lokalizacji. Wszyscy mogą zamówić pozycje w Bibliotece Głównej, natomiast w Bibliotekach Wydziałowych/Instytutowych jedynie pracownicy, studenci i absolwenci UMK oraz uczniowie GiLA.
Dowolny komunikat z błędem na białym tle, który może być również w jęz. angielskim lub niemieckim pojawia się w następujących przypadkach:
- Wygasła sesja przeglądania katalogu lub konta czytelnika
- Jednocześnie zbyt wielu czytelników przegląda katalog i zamawia pozycje
- Nastąpiło przepełnienie kolejki nowych sesji
W takim przypadku należy spróbować
zamówić pozycję w innym terminie, najlepiej poza godzinami szczytu. W szczególnych przypadkach, np. w Bibliotekach Wydziałowych/Instytutowych a także przy zamawianiu czasopism do Czytelni w Bibliotece Głównej można przyjść do danej Biblioteki i wypełnić tradycyjny rewers.
PROBLEMY Z PRZEDŁUŻANIEM
W przypadku niemożności przedłużenia okresu wypożyczenia pozycji on-line może pojawić się komunikat pisany czerwoną czcionką w kolumnie na lewo od linku "Przedłuż". Mogą tam pojawić się następujące komunikaty:
- Osiągnięto maksymalną liczbę przedłużeń - każdy ma prawo do 6-krotnego samodzielnego przedłużenia okresu pozycji wypożyczonej z Biblioteki Głównej i "swojej" Biblioteki Wydziałowej. W takim przypadku, jak nie ma podłączeń to można przedłużyć okres wypożyczenia pozycji przychodząc osobiście do odpowiedniej Biblioteki lub pisząc e-mail z prośbą o przedłużenie.
- Nie można przedłużyć egzemplarza, ponieważ egzemplarz jest zamówiony. - jeżeli inny czytelnik podczepi się pod wypożyczoną pozycję trzeba ją oddać do biblioteki, bo przedłużenie jej wypożyczenia jest niemożliwe. W takim przypadku trzeba zwrócić wypożyczoną pozycję.
- Niektóre blokady zapobiegają przedłużeniu. - nie można przedłużyć okresu wypożyczenia pozycji w przypadku niektórych blokad: np. gdy inne pozycje danego czytelnika są przetrzymane; na koncie znajduje się ponad 50 zł opłat za nie oddane w terminie książki; na koncie czytelnika jest blokada "Nie odebrano zamówionych pozycji". W takim przypadku należy przedłużyć lub oddać przetrzymane inne pozycje lub poprosić o usunięcie blokad uniemożliwiających przedłużania. Można to zrobić jedynie przychodząc osobiście do biblioteki, lub w uzasadnionych przypadkach pisząc e-mail lub telefonicznie w przypadku Bibliotek Wydziałowych.
Jeżeli podczas przedłużania pojawia się inny komunikat błędu na nowej stronie na białym tle, który może być również w jęz. angielskim lub niemieckim pojawia się w najczęściej w przypadku gdy jednocześnie zbyt wielu czytelników korzysta z katalogu. W takim przypadku należy spróbować przedłużyć okres wypożyczenia pozycji w innym terminie, najlepiej poza godzinami szczytu. Jeżeli nadal nie daje się przedłużyć należy napisać e-mail do odpowiedniej Biblioteki z prośbą o przedłużenie. W takim przypadku należy sprawdzić dnia następnego czy pozycje zostały przedłużone. Jeśli książka jest wypożyczona z Biblioteki Wydziałowej/Instytutowej można również przedłużyć telefonicznie.
KONTAKT
W przypadku problemów nie opisanych wyżej można kontaktować się z pracownikami biblioteki.
Ww wszystkich przypadkach należy podać numer karty bibliotecznej lub legitymacji elektronicznej oraz pozycję z którą mają Państwo problemy. Najlepiej podać
Nr opisu bib#, który jest podany w ostatniej linijce tabeli z opisem bibliograficznym oraz bibliotekę i sygnaturę pozycji z którą mają Państwo problem.
|
Aktualizacja 15:50 06-03-2010